攝影:李光文 / 地點:新竹茄苳古厝

心靈的期盼正在萌芽
意志的行動日漸茁壯
生命的果實即將成熟

我感知我的命運
我的命運找到我
我感知我的守護星
我的守護星照耀我
我感知人生的目標
它們先後淬煉我

我的心靈與這大千世界合而為一
生命的光輝日趨明亮
面臨的挑戰更加艱難
而 內心也隨之豐饒

~宜蘭慈心小學 雅智、羅葉/翻譯


The wishes of the Soul are Springing
The deeds of the Will are thriving
The fruits of Life are maturing

I feel my Destiny
My destiny finds me
I feel my star
My star finds me.
I feel my goals in Life
My goals in Life are finding me

My Soul and the great World are one
Life grows more radiant about me
Life grows more arduous for me
Grows more abundant within me

~Rudolf Steiner

0 意見: